Krokomierz wpływa na aktywność fizyczną nawet 4 lata po zakończeniu udziału w pierwotnych testach

15 marca 2018, 08:06

Korzystanie z krokomierza korzystnie wpływa na aktywność fizyczną 3-4 lata po zakończeniu udziału w testach.



Z wiekiem zmieniamy strategię nawigowania w terenie

8 lutego 2012, 06:49

Z wiekiem zachodzi zmiana sposobu nawigowania po otoczeniu. Młodsze osoby kierują się strategią allocentryczną (opartą na mapie poznawczej), skupiając się na otoczeniu i swoim położeniu w nim, natomiast ludzie starsi preferują strategię egocentryczną (skoncentrowaną na drodze), gdzie podstawą jest seria etapów, które trzeba pokonać, by dotrzeć do celu.


Ludzkie reakcje na dotyk robota

10 marca 2011, 10:04

Jak ludzie reagują na dotyk robota? Pozytywnie, ale stopień zadowolenia zależy od postrzeganych intencji maszyny.


Wiara

Dlaczego religie nie znikają? Jest proste wyjaśnienie

18 stycznia 2019, 10:27

Od czasów Oświecenia prognozuje się zaniknięcie religii, jednak religijność ludzka ma się dobrze. Jedynie około miliarda osób na świecie definiuje się jako osoby niereligijne. Doktor John Shaver z Otago's Religion Programme i jego zespół twierdzą, że znaleźli przyczynę, dla której religie nie zanikają tak szybko, jak to zapowiadano.


Zaślepiona miłość z Internetu

23 maja 2008, 11:55

Pary, które poznały się w Internecie, często nie wytrzymują próby czasu. Dzieje się tak, ponieważ ludzie wybierają niewłaściwych partnerów i angażują się emocjonalnie przed pierwszym spotkaniem twarzą w twarz.


Zużyte banknoty prędzej się rozchodzą

15 listopada 2012, 10:46

Ludzie chętniej pozbywają się starych czy brudnych banknotów. Fizyczny wygląd pieniędzy może wpływać na wydawanie. Konsumenci mają tendencję do wnioskowania, że używane banknoty są [...] skażone, podczas gdy bilety płatnicze prosto spod prasy drukarskiej w mennicy wywołują w nich dumę [zwłaszcza gdy w pobliżu znajdują się inni ludzie, którzy mogą je zobaczyć].


Zainteresowanie widoczne w nogach

4 grudnia 2009, 10:11

Jeśli mężczyzna chce wiedzieć, czy kobieta jest nim zainteresowana, powinien patrzeć na jej nogi, a nie jak dotąd sądzono – na twarz czy sposób mówienia.


Oszukujemy na końcu

16 września 2015, 10:08

Ludzie są bardziej skłonni oszukiwać na końcu niż na początku jakiejś aktywności. Nasze życie jest pełne zakończeń - kończymy szkołę, zmieniamy pracę jedną na drugą, kończymy związki czy sprzedajemy mieszkania. Świadomość końca pewnego etapu wywołuje w nas najróżniejsze emocje


Słodkie napoje przytępiają zmysł smaku

13 czerwca 2011, 10:12

Badanie naukowców z Uniwersytetów w Bristolu i Bangor wykazało, że osoby z nadwagą i otyłe mają zmniejszoną wrażliwość na słodycz napojów bezalkoholowych, lecz wzrasta u nich podświadome zamiłowanie do słodkich pokarmów.


Cukrowy kop to mit

5 kwietnia 2019, 11:18

Wykorzystując dane z 31 badań, naukowcy ustalili, że cukier wcale nie wpływa korzystnie na nastrój. Wręcz przeciwnie, w ciągu godziny od spożycia nasila zmęczenie i obniża czujność.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy